Ha marketingszakos tanulóként felmerült benned a kérdés, hogy az első néhány hónapban a nagybetűs életben mire is lesz szükséged igazából, akkor jó helyen jársz. Személy szerint ezeket tanácsolnám elsőéves fősulis énemnek.

Értsd meg a modelleket és a mentalistást

A munkahelyeden minden szakma képviselője más és más szemszögből tartja majd szemmel a dolgokat. Neked – többéves tapasztalat ide vagy oda – az a dolgod, hogy a marketinges szemléletet képviseld. Ebben rengeteget segítenek a modellek. Nem az a lényeg, hogy szóról- szóra el tudd mondani a tankönyvi leírásukat, hanem, hogy megértsd a koncepciójukat.

Volt, amikor vissza kellett idéznem az AIDA modellt, ami bár nem valami óriási nagy titok, de segít megérteni, hogy nem úgy kezdünk egy hirdetést, hogy “KATTINTS IDE ÉS RENDELD MEG A PORSZÍVÓNKAT”, hanem érdemesebb pl. valamilyen problémát felvetni, aminek leírjuk a megoldását. A 4C és 4P modellek közötti különbség lényegének megismerése szintén jó arra, hogy ráhangolódj a szakmázásra.

Minden napra jut egy lecke

2012 márciusában a kattintások helyett a nézési idő vált a Youtube legfontosabb mérőszámává. Cristos Goodrow a videómegosztó munkatársa a Business Insider cikkében felidézte, hogy volt, aki betelefonált a központba, és elpanaszolta, hogy már nem tudja videós karrierjéből fizetni a jelzálogját, és vissza kell mennie dolgozni. Egész csatornák, emberek megélhetése épült arra a biztosnak vélt alapra, hogy a kattintásra kell rávenni a potenciális nézőket és dől a lé.

Sok dolog változik a szakmában, főleg az online kommunikációban. Néhányan egy okostelefonokról milliós értékű brandet építenek fel, és órák alatt elterjedhetnek olyan hírek, amelyek hatnak a mindennapos munkádra.

A videómegosztónál maradva: a poszt írásakor javában tombol egy botrány, miszerint a Youtube a pedofília melegágya. Több nagyvállalat is leállította a kampányait a honlapon, és ismét változnak a játékszabályok a honlapon.

Érdemes tanulni, és szemmel tartani ezeket a változásokat. Legalább a munkanap utolsó 10 percében fuss át egy-két szakmai oldalt. Amit megismersz, azt következő nap már élesben bevetheted, szóval nem porosodik a tudás a polcon.

Ebben segíthet többek között:

Rendezd az információkat

Ha belépsz az első munkahelyedre, jegyzetelj. Minden lépést pontosan. Amikor időre kérnek valamit, nem lesz jó móka keresgélni. Később pedig a kampányok, információk átlátásához kell valahogy rendezni a dolgaidat. A papír és a toll örök páros, de érdemes kiegészíteni őket applikációkkal.

A Google Keep-ben kedved szerint kategorizálhatod a jegyzeteket, rákereshetsz kifejezésekre az írásaid között, emlékeztetőket állíthatsz be és a telefonodon vagy munkahelyi gépeden is dolgozhatsz vele.

A Trello pedig egy ingyenesen használható, felhő-alapú projektkezelő applikáció, amivel a napi feladatokat és akár a teljes marketingtevékenységed átláthatóan vezetheted.

Legyen egy fő specializációd

Tanulmányaid alatt és az iskola utáni években meg kell találnod, hogy melyik terület érdekel a marketingen belül, miben akarsz elmélyedni. A szakma teljes skálájáról érdemes tudnod az alapokat, de kell egy fő irány.

Kép: 7blog.hu

Van, aki megél csak PPC kampányok menedzseléséből, vagy hivatását a SEO és honlapépítés területén éli meg. Mindenben nem lehetsz a legjobb, de abban, ami a legjobban érdekel, kiemelkedhetsz az évek során.

Építkezz!

Ha átestél a tűzkeresztségen, gondold végig, hogy milyen volt az elmúlt időszak. Mely feladatok tetszettek? Ilyennek gondoltad ezt az egészet? Min változtatnál? Milyen eszközökre van szükséged hosszú távon (továbbképzés, szakmai honlap, kapcsolatok stb.)?

Ha eldöntötted, hogy a marketing lesz a hivatásod, már most tehetsz valamit az 5, 10, 20 évvel későbbi helyzetedért. Egy távlati cél, egyfajta irány és a folytatáshoz szükséges erőforrások ismerete nagyon fontos, mert értelmet, kontextust ad a hétköznapoknak, és mérhetővé teszi, hogy hogy haladsz.

Személy szerint az online világban érzem magam otthon, ezért számomra a honlapom és a LinkedIn fiókom szerkesztése az, ami nemcsak kellemes időtöltés, de hasznos építkezés is a jövőre való tekintettel.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás